البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
X

آماربازدیدکنندگان محوطه باستانی ازبکی البرز از مرز ۸ هزار نفر گذشت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: آماربازدیدکنندگان از محوطه باستانی ازبکی شهرستان نظرآباد مربوط به هزاره اول پیش از میلاد از مرز 8 هزار نفر گذشت.


به گزارش البرز نیوز از البرز، فریدون محمدی با اشاره به بازدید نوروزی و گردشگری در مناطق تاریخی نظرآباد گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا پنجمین روز از سال جدید، بیش از 8 هزار مسافر و گردشگر نوروزی از محوطه باستانی ازبکی نمونه نخستین خشت دست‌ساز بشر بازدید کرده‌اند.

او از برپایی جشن نوروزگاه در محوطه باستانی ازبکی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر هر روز خبر داد و بیان کرد: در جشن نوروزگاه برنامه‌های متنوع و شادی همراه با عروسک‌گردانی، اجرای موسیقی سنتی، گروهای هنری، ورزشی و رقص اقوام درحال برگزاری است.

دبیرستاد اجرایی خدمات سفر استان البرز اضافه کرد: همچنین نمایشگاه صنایع‌دستی، نقاشی و تصاویری از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی شهرستان نظرآباد برای آشنایی مسافران و گردشگران با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و صنایع‌دستی این شهرستان در محوطه باستانی ازبکی برپا شده است.

محمدی برگزاری جشن نوروزگاه را با مشارکت و همکاری شهرداری و شورای اسلامی و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نظرآباد عنوان و خاطر نشان کرد: محوطه باستانی ازبکی شگفتی‌ها و ویژگی‌های خاص بسیاری از جمله خشت‌های 9 هزار ساله، معبد رنگین‌یان تپه، دست‌یابی ساکنان آن به سیمان، لوح آغاز ایلامی، سند همکاری تجاری ازبکی و شوش و بناهای آریایی‌ را در خود جای داده است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.