البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
X

پروژه FTTH بزودی در مشکین دشت آغاز خواهد شد

پروژه FTTH بزودی در مشکین دشت آغاز خواهد شد


به گزارش البرز نیوز از البرز، مهدی یوسف زاده در جلسه پیگیری توسعه فیبر نوری در شهر مشکین دشت، اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم و راهبردی دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات است که اگر این بخش تقویت شود شرایط جهت پیشرفت و توسعه کشور فراهم می شود.

یوسف زاده ضمن اشاره به تأکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بر اهمیت پروژه FTTH گفت: با پیشرفت و توسعه پروژه دولت هوشمند و الکترونیکی شدن خدمات سازمان ها، ایجاد زیرساخت پرسرعت و با کیفیت مورد انتظار مردم و دولت است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه ریزی جهت ایجاد 20 میلیون پورت با استفاده از تکنولوژی فیبر نوری را با همکاری مخابرات، اپراتورهای ارتباطی تلفن همراه و شرکت های FCP آغاز کرده است و در استان البرز نیز بررسی شرایط اپراتورها برای اجرای پروژه FTTH آغاز شده است.

وی با عنوان اینکه اپراتوری که خدمات با کیفیت و استاندارد ارائه کند در اولویت انعقاد قرارداد قرار خواهد گرفت، افزود: در حوزه زیرساخت های ارتباطی نگاه توسعه ای بلند مدت بسیار حائز اهمیت است و در راستای تحقق محورهای اصلی ایجاد شهر هوشمند استفاده از زیرساخت های پهن باند گریزناپذیر است. از آنجایی که اینترنت همراه پایداری شبکه کمتری نسبت به اینترنت ثابت دارد در اینترنت ثابت بهتر می‌توان پهنای باند موجود را مدیریت کرد تا برای کاربران پهنای باند ماندگارتری را فراهم شود به لذا اینترنت ثابت یکی از ملزومات تشکیل شهر هوشمند و توسعه هوشمندسازی در کشور است.

در این جلسه انتظارات مجموعه مدیریت شهری مشکین دشت و خدمات قابل ارائه توسط ایرانسل مطرح و مقرر شد جلسات مشابه با سایر شهرداری های استان برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.