البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
X

همراهی جمعی از معلمان البرزی در تجمع اعتراضی صنفی فرهنگیان پایتخت

پیرو فراخوان سراسری شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور جمعی زیادی از دبیران و معلمان استان البرز به همراه فرهنگیان تهرانی در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه بندی مقابل مجلس شورای اسلامی، تجمع کردند.


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز، امروز دوشنبه ۲۲ آذرماه در پی فراخوان سراسری شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان و در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه بندی، جمع زیادی از معلمان از استان البرز، عازم تهران شدند تا همراه و همصدا با همکاران تهرانی، حقوق خود را از نمایندگان مجلس مطالبه کنند.

یکی از معلمان حاضر در جمع امروز به البرز نیوز گفت: این تجمع به صورت‌ گسترده در اغلب استانهای کشور برگزار شد و خواسته و مطالبه تمام فرهنگیان،  همسان سازی حقوق و اجرای طرح رتبه بندی مطابق با ۸۰ درصد حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها است. 

او ادامه داد: اگر نظام رتبه‌بندی معلمان کامل و جامع اجرا نشود تجمعات و تعطیلی‌های گسترده‌تری را دنبال خواهیم کرد.

یکی دیگر از معترضان البرزی به البرز نیوز گفت: مجلس می خواهد اعمال طرح رتبه بندی با شرایط ۸۰ درصد هیأت علمی دانشگاه‌ها را هر یک سال ۲۵ هزار میلیارد تومان، تصویب کند درحالی که مقرر بود این رقم برای ۶ ماه از سال باشد که تا حدودی قابل قبول بود اما طبق اخبار موثق،  مجلس قصد دارد با تقلیل نظام رتبه‌بندی معلمان برای ۶ ماه ۱۲/۵ هزار میلیارد تومان موافقت کند.

این معلم ادامه داد: با توجه به تورم و وضعیت و فشار اقتصادی، مبلغ مورد نظر، تاثیر چندانی بر معیشت فرهنگیان نخواهد داشت در حالیکه این موضوع، مطالبه چندین ساله فرهنگیان است اما اگر با همین سیاست فعلی تصویب و ۳۱ شهریور امسال اعمال شود فشار اقتصادی مضاعفی بر زندگی ما وارد خواهد شد.

او گفت: امروز ما فرهنگیان البرزی همراه با همکاران تهرانی روبروی مجلس جمع شدیم و از نمایندگان انقلابی، انتظار داریم با تصویب کامل نظام رتبه بندی در احقاق حقوق این قشر زحمتکش، معلمان را همراهی کنند.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.