البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
X

بزرگترین رسالت اطلاع رسانی بر دوش رسانه‌های جمعی است که هیچ حد و مرزی ندارد

رئیس شورای اطلاع رسانی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرزگفت: امروزه رسانه ها در عمل با قدرت بسیار بالا و سرعت زیاد برای پوشش خبری بحران ها وارد صحنه شده و در جایگاه نمایندگان افکارعمومی به یکی از صحنه گردانندگان عرصه بحران تبدیل شدند.


به گزارش البرز نیوز از البرز، نورمحمد فردی در حاشیه جلسه شورای اطلاع رسانی استان البرز اظهار داشت: اگر عملکرد رسانه ها همسو با اهداف مدیران بحران باشد خدمتی بزرگ به آنان برای حل بحران است در هر صورت مدیریت بحران به معنای ایجاد تغییرات بنیادی به منظور جلوگیری از بروز فاجعه است.

فردی تصریح کرد: بهترین شیوه هدایت و رهبری در شرایط فوق العاده آن است که گروهی ویژه، پویا و تصمیم‌گیر پس از نیازسنجی و تجزیه و تحلیل شرایط بتوانند بحران را مدیریت و کنترل کنند یکی از روشهای پیشگیری و آموزشی صحیح و فراگیر مردم و فعال نمودن آنان در این راستا می‌باشد از طریق پیام رسانی درست در جهت کاهش خسارات ناشی از سوانح موانع از موضوع اصلی در کشور است.

معاون استاندار گفت: بزرگترین رسالت اطلاع رسانی بر دوش رسانه‌های جمعی است و هیچ حد و مرزی ندارد در هر صورت امروزه رسانه ها با گسترش مرزهای جغرافیایی فرهنگی و سیاسی هویت انسان معاصر و تحت تاثیر قرار داده اند به طوری که می توان هویت انسان مدرن را هویت رسانه ای نام گذاشت.

فردی گفت: با توجه به کارکردهای متنوع رسانه‌های جمعی همچون آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی، ایجاد انسجام و تعلق اجتماعی، نظارت بر عملکرد ساختار قدرت و فراهم آوردن زمینه های مشارکت عمومی و نظارت همگانی در نظام اجتماعی می تواند جایگاه درخور در تکوین کامل و نهادینه سازی شاخص ها و عناصر بنیادین ساختار سیاسی جامعه داشته باشد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان در ادامه تصریح کرد: رسانه های خبری نظیر روزنامه، مجله، کتاب، رادیو، تلویزیون، اینترنت و مانند آن به عنوان یکی از نهادهای مهم جامعه با تاثیری که بر عقاید و آرا و دیگر ابعاد زندگی بشر دارند وضعیت مالی، سیاسی و اجتماعی خاصی را برای مردم خلق می کنند، تعیین کننده چشم انداز ما از جهان هستند.

وی افزود: رسانه ها بدون تردید وظیفه حراست از محیط را برعهده دارند آنها باید با ایجاد همبستگی میان اعضای جامعه ایفای نقش کند در هر سال رسانه‌های جمعی دموکراسی مشارکت عمومی نظارت همگانی اطلاع رسانی به هنگام و درست از خصوصیات رسانه های جمعی است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.