البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
X

هدفگذاری ۴۰هزار هکتار زراعت چوب در سال جاری/ آبیاری بیش از ۱۰ هزار هکتار جنگل با پساب‌ها و آب های غیر متعارف انجام می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه در سال جاری ۴۰ هزار هکتار زراعت چوب هدفگذاری شده است، گفت: در بیش از ۱۰ هزار هکتار جنگل از پساب‌ها و آب های غیر متعارف برای آبیاری استفاده می‌شود.


به گزارش البرز نیوز از البرز، مسعود منصور امروز در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت دکتر ساعی پدر علم جنگلبانی کشور در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد با عنوان اینکه از یک میلیون هکتار از جنگل های کشور حفاظت می شود، اظهار داشت: با مجموعه دانشگاهی برای حفظ توسعه احصاء و بهره برداری از منابع طبیعی، کارهای مشترک در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: بلوک بندی مناطق جنگلی به ۴۵ نقطه بحرانی، نیمه بحرانی و عادی و سازماندهی ۳۲۰۰ نیرو و ایجاد مرکز مانیتورینگ و پایش مخاطرات منابع طبیعی و افزایش خودروها و نیروهای حفاظتی انجام شد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه زراعت چوب می‌تواند در کاهش قاچاق چوب موثر باشد، گفت: سال ۹۹ از هدفگذاری ۳۰ هزار هکتاری برای زراعت چوب ۲۲ هزار هکتار محقق شد. امسال ۴۰ هزار هکتار در این مورد هدفگذاری شده است.

وی افزود: در بیش از ۱۰ هزار هکتار جنگل از  پساب‌ها  و آب های غیر متعارف برای آبیاری استفاده می‌شود.

مسعود منصور با اشاره به حوادث پیش آمده در حوزه منابع طبیعی گفت: در سال جاری از یک خانواده، چهار شهید در راه اطفاء حریق از دست دادیم.

وی افزود: از سال گذشته بیش از ۷۰ خیابان و میدان در سراسر کشور به نام جنگلبان نامگذاری شده و همچنان ادامه دارد. وعده ما به همکارانمان این است که یک نماد شهری با عنوان “جنگلبان” نامگذاری شود.

معاون وزیر گفت: عنوان جنگلبان سه دهه در ساختار سازمانی نبود ولی با تلاشی که انجام شد بیش از ۱۴۰۰ پست از مجموعه حفاظتی با عنوان جنگلبان و سر جنگلبان ایجاد و در این راستا موزه و نمایشگاهی از منابع طبیعی در سازمان جنگلبانی، راه اندازی شد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.