البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۳۰
X

رشد ۳ برابری صدور مجوزهای مشاغل خانگی در البرز/ حفظ میزان تولید فرش دستباف در شرایط کرونا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: در سال ۱۴۰۰ از محل صندوق کارآفرین مبلغ ۱۳ هزار و ۳۵۰ میلیون ریال به واحد های تولیدی فرش استان البرز پرداخت شده است.


به گزارش البرز نیوز از البرز رامین ربیعی اظهار داشت: در سال 99 در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی، 72 نفر به بانک های استان معرفی و مبلغ 20 هزار و 260 میلیون ریال پرداخت شد.

وی ادامه داد: در ۸ ماه سال جاری نیز ۳۲۲ نفر به بانک ها معرفی و تاکنون ۱۲ هزار و ۸۸۶ میلیون ریال پرداخت شده است.

ربیعی در خصوص تعداد قالیبافان بیمه شده در استان البرز تصریح کرد: تاکنون تعداد ۲ هزار و ۶۱۸ نفر از قالیبافان استان تحت پوشش بیمه شده تامین اجتماعی هستند که دولت برای پوشش بیمه ای این عزیزان امتیازات ویژه ای را در نظر گرفته است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز درباره میزان مجوزهای صادره در حوزه مشاغل خانگی در استان اعلام کرد: در ۸ ماهه امسال، ۱۰۴۷ مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۸ مجوز مشاغل خانگی پشتیبان صادر شده که با مقایسه با سال ۹۹ رشد بیش از ۳ برابری را نشان می دهد.

ربیعی افزود: همچنین در 8 ماه امسال، 17 جواز تاسیس کارگاه تولید فرش و 17 پروانه بهره برداری برای کارگاه های تولید فرش دستباف در استان صادر شده است.

رئیس سازمان صمت البرز با اشاره به تاثیرات کرونا و کمک های دولت در این زمینه به تولیدکنندگان فرش دستباف در استان گفت: تاکنون چند کارگاه تولید فرش دستباف برای دریافت تسهیلات کمکی به مرکز ملی فرش و بانک های عامل معرفی شده و کار آنها در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: هم اینک تولیدکنندگان فرش دستباف بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانند از طریق سامانه «بهین یاب» تقاضای دریافت مجوزهای قانونی کار خود را ثبت کرده و از طریق سامانه مذکور امور را پیگیری کنند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.