کیوان بربند در گفتگو با خبرنگار البرز نیوز گفت: این برنامه برای ششمین سال متوالی در استان برگزار میشود که در سه محور پویانمایی (انیمیشن)، اپلیکیشن تلفن همراه و نرم افزار تلفن همراه در حال برگزاری است.
مسئول سازمان فضای مجازی و رسانه سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج البرز با بیان اینکه در ۲ سال اخیر این رویداد پیش از برگزاری در مرحله استانی در مرحله شهرستانی برگزار میشود، افزود: تیمهای برگزیده در شهرستانی به مرحله استانی راه مییابند که امسال حدود یک هزار و ۱۰۸ در قالب ۳۱۰ تیم در مرحله شهرستانی شرکت کرده بودند.
وی تعداد راه یافتگان به مرحله استانی را ۴۵ تیم عنوان کرد و گفت: حدود ۴۸ ساعت رقابت این تیمها ادامه خواهد داشت که تا ساعت هشت صبح روز جمعه به پایان میرسد.
وی به موضوعات مورد رقابت در این رویداد تولید محتوا اشاره کرد و افزود: موضوع اول در خصوص استان البرز قوی در سال ۱۴۱۴ است که با خلاقیت و ایدههای خودشان نشان دهند که در البرز چه اتفاقاتی میافتد و چه ایدههای برای البرز قوی دارند.
بربند دومین موضوع را با محوریت شهدا با عنوان از «حمید تا علی» برشمرد و اظهار کرد: اولین شهید استان البرز شهید «حمید ادیبی» که از شهدای دوران پیروزی انقلاب است تا شهید «علی کبودوندی» که در دفاع از امنیت در منطقه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید، که رقابت کنندگان تمام اتفاقات پیرامونی شهدا را در این بازه زمانی بیش از ۴۰ ساله ایده پردازی کنند.
وی تولید محتوا بر روی مادران شهدا، شهدای مدافع حرم، شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت و سلامت دانست و گفت: سومین موضوع رقابت بر روی دو سخنرانی مقام معظم رهبری است که یکی از سخنرانیها روز پنجم آذرماه و دیگری امروز بود که به عنوان یک موضوع کشوری اعلام شد و سخنرانیها را گوش داده و محورهای آن را احصاء کرده و سپس بر روی یکی از محورها تمرکز کرده و تولید محتوا میکنند.
مسئول سازمان فضای مجازی و رسانه سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز به ز رویدادهای تولید محتوا در پنج سال گذشته اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف برگزاری این رویداد کشف استعدادهای برتر در تولید محتوای دیجیتال است که یکی از ارکان مهم جنگ نرم در عصر حاضر تولید محتوا است که متأسفانه به لحاظ عملکرد و کیفیت در سالهای گذشته علیرغم کار زیاد، حرفی برای گفتن نداشتیم.
وی ادامه داد: سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ نفر شخص تولید محتواگر کشف کردیم و به بهانه مسابقه به رقابت کردند و استعدادهای برتر را شناسایی و آنها را به دستگاهها و ارگانها معرفی میکنیم به طوریکه سال گذشته ۱۲ تیم را به حوزه هنری معرفی کردیم که آموزش ویژه دریافت کردند و با آنها انعقاد قرار داد شد.
بربند این رویداد را سکوی پرتابی برای فعالین در حوزه تولید محتوای دیجیتال عنوان کرد و گفت: بیشتر افراد آماتور هستند و بعضی مواقع از روستاها و شهرهای حاشیه نشین شرکت میکنند که این رویداد اولین فرصت برای بروز استعدادها و تواناییهای آنها است.