البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
X

قرائت دعای عرفه در۱۲ بقعه متبرکه البرز/ اقامه نماز عید قربان در پنج امامزاده

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ حجت الاسلام والمسلمین «علی دشتکی» در گفت و گو اظهار کرد: آستان مقدس امامزاده هاشم (ع) ساوجبلاغ، آستان مقدس امامزادگان عبدالله و صالح (ع) شهر کوهسار ساوجبلاغ، امامزاده حیدر (ع) کلاک، امامزاده حسن (ع)‌کرج، امامزاده طاهر (ع) مهرشهر کرج، امامزاده محمد (ع ) کرج ، امامزاده سکینه خاتون (ع ) ماهدشت و امامزاده عبدالله (ع) علی آباد گونه مکان های برگزاری مراسم دعای عرفه در البرز تعیین شده است.

وی بیان کرد: عرفه یکی از شاخص ترین مناسبت ها در فرهنگ دینی ما برای ارتباط با خداوند متعال و حرکت در مسیر عبودیت و تسلیم شدن در برابر خداوند است و در این روز به طلب مغفرت بسیار سفارش شده و شب و روز این ایام متبرک در اسلام جایگاه مقدس و ویژه ای دارد و فلسفه روز عرفه افزایش آگاهی و شناخت و بصیرت دینی است.

دشتکی گفت: روز عرفه روز سرسپردگی به خداوند متعال است و ما انسان ها در این روز با نصب العین قراردادن سنت های پیامبران الهی همواره به خداوند یکتا بیش از پیش نزدیک می شویم و با قرارگرفتن در مسیر تقوا و پیروی از سیره علمی اولیاء و انبیای الهی مسیر زندگی خود را روز به روز بهتر رقم می زنیم.

اقامه نماز عید سعید قربان درپنج امامزاده البرز

قرائت دعای عرفه در۱۲ بقعه متبرکه البرز/ اقامه نماز عید قربان در پنج  امامزاده

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز همچنین از برگزاری نماز عید سعید قربان در پنج امامزاده این استان خبرداد و گفت: بقعه متبرکه امامزاده طاهر(ع)، امامزاده محمد (ع)، امامزاده عبدالله(ع )،امامزاده هادی (ع) ینگی امام ساوجبلاغ و امامزاده محمد(ع) دنگیزک نظرآباد برای برپایی نماز پرفیض قربان این استان اختصاص یافته است.

دشتکی یادآور شد: مهمترین پیام این روز ایثار، فداکاری، گذشت، وحدت، اطاعت فرزند از والدین و اطاعت فرمان پروردگار بدون قید و شرط توسط بندگان مخلص و صالح است.

وی یکی دیگر از برنامه ها در روز عید سعید قربان را «نذر قربانی» دانست و گفت: به همین منظور پویش «نذر قربانی» با محوریت بقاع متبرکه البرز راه اندازی شده تا با کمک خیرین و زائران و مجاوران بقاع متبرکه بیش از ۲هزار بسته گوشت نذری به افراد کم برخوردار اهدا شود.

۴۶

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.