البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
X

باغ موزه دفاع مقدس باید تا هفته دولت تکمیل شود

به گزارش خبرگزاری البرز نیوز، مجتبی عبداللهی در نشست اعضای هیأت امنا فرهنگی دفاع مقدس استان با بیان اینکه فاز دوم و تکمیل باغ موزه هم تا دهه فجر باید تکمیل شود گفت: برنامه‌های فرهنگی باید به صورت مستمر در مقبره شهدای شاخص و گمنام البرز برگزار شود.

وی به شهدای شاخص استان اشاره کرد و افزود: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید المان‌هایی در شهرها ساخته شود تا نسل آینده با این فرهنگ مأنوس شود.

استاندار البرز افزود: دوران دفاع مقدس به عنوان بخش مهمی از تاریخ ایران اسلامی ۳۰۰ هزار شهید داشت که خاستگاه حدود ۵ هزار و ۲۵۰ شهید در استان البرز است.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس یک فرهنگ است که لحظه لحظه آن برای حتی کسانی که در آن دوره حضور داشتند، درس و تجربه محسوب می‌شود بنابراین باید برای زنده نگه داشتن گفتمان و فرهنگ این دوره مقدس تلاش کنیم.

عبداللهی به تجربه‌های موفق برخی استان‌ها در ساخت یادبودها، مراسم فرهنگی، بهره گیری از المان‌های شهری و تبدیل مقبره شهدای گمنام به اماکن فرهنگی اشاره کرد و از مجموعه شورای اسلامی شهر و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواست تا در این زمینه برنامه ریزی و اقدام کنند چراکه مقبره شهدا، نقاط نورانی و ویژه استان هستند.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.