البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
X

تشکیل شورای راهبردی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور

به گزارش خبرنگار البرز نیوز، علی علیزاده علی آبادی صبح یکشنبه در نشست هم‌اندیشی محققان و پژوهشگران دانشگاه، بخش تحقیقات و اجرایی در حوزه منابع طبیعی کشور که در سالن شورای دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: هیچ وقت نه دانشگاه تحقیقات را مورد سوال قرار داده و نه بخش اجرا مورد سوال واقع شده، همواره همه ما سعی کرده ایم به وظایف خود عمل کنیم.

وی افزود: علی رغم همه ژست‌هایی که می‌گیریم و نمایش‌هایی که اجرا می‌کنیم، اما هنوز نتوانسته‌ایم به آمال و آرزوهای پشت این نمایش‌ها دست یابیم. به نظرم همه دانشگاهیان علاقه مند هستند که علم و تدریس آنها به درد جامعه بخورد و محققان هم زمانی که ببینند نتایج تحقیقات آنها در اجرا مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار خوشحال می‌شوند و خستگی آنها رفع می‌شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور با اشاره به اینکه بخش اجرا هم علاقه دارد که دانشگاه و بخش تحقیقات در فعالیت‌های اجرایی نقش داشته باشند، عنوان کرد: علی رغم این رغبت، کار پیش نمی‌رود که لازم است در این گونه جلسات مکانیزم‌هایی را پیش بینی و راهکارهایی را پیدا کنیم که به حداقل‌های ارتباط و همکاری با یکدیگر برسیم.

علیزاده علی آبادی بیان کرد: ما در مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور به عنوان یک ظرفیت تحقیقاتی در کنار ظرفیت وزین و ارزشمند علمی و دانشگاهی کشور و هر دوی ما در کنار بخش اجرا هستیم تا با کمک یکدیگر برای پیشبرد اهداف بخش اجرا تلاش کنیم. بدین منظور باید گرد هم بیاییم و ضمن تبادل اطلاعات، همکاری‌های کوچک را آغاز کنیم.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های بین رشته‌ای و با تاکید بر ضرورت استفاده از تمام توان علمی خود برای حل مشکلات کشور از تشکیل شورای راهبردی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خبر داد و مطرح کرد: در این راستا ما موظف شدیم به عنوان بازوی علمی این سازمان در خدمت بخش اجرا باشیم اما تا نقطه مطلوب فعالیت‌های این شورا راه بسیاری داریم.

رئیس مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور با اشاره به فعالیت‌های مشترک بین بخش اجرا و تحقیقات عنوان کرد: امید است بتوانیم سازوکارهایی را فراهم کنیم و به صورت نزدیک تر، صمیمانه‌تر و نهادینه‌تر مکانیزم‌هایی را پیشنهاد دهیم که ذیل آنها بتوانیم فعالیت‌های مشترکی را آغاز کنیم که نتایج مطلوب آنها به جامعه و منابع طبیعی کشور برسد.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.