البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
X

بارش برف در البرز/ تردد موتورسیکلت ممنوع است

به گزارش خبرگزاری البرز نیوز، سرهنگ حمدالله رحمتی پور از بارش برف در سطح استان البرز خبر داد و مطرح کرد: با توجه به لغزندگی معابر استان، رانندگان ضمن رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه با احتیاط کامل برانند و قبل از حرکت، از سالم بودن بخاری و برف پاک کن و وجود محلول ضد یخ در رادیاتور خودرو اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: افرادی که قصد سفر به محورهای برون شهری را دارند در صورت امکان سفر خود را به تعویق بیندازند و در صورت لزوم، ضمن رعایت نکات ایمنی، تجهیزات زمستانه نظیر زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. با توجه به مه آلود بودن هوا در ارتفاعات و کاهش میدان دید، رانندگان هنگام تردد چراغ‌های کوچک و چراغ‌های مه شکن جلو و عقب خودرو را روشن کنند.

رئیس پلیس راهور استان البرز به عابرین پیاده نیز توصیه کرد این نکته را در نظر داشته باشند که مسافت توقف خودروها در معابر لغزنده بیش از حالت عادی است، بنابراین ضمن پرهیز از ورود ناگهانی به خیابان از محل‌های مشخص شده نظیر گذرگاه‌ها و پل‌های عابر پیاده عبور کنند.

سرهنگ رحمتی پور گفت: رانندگان موتورسیکلت نیز به جهت حفظ ایمنی و احتمال بروز خطرات جدی از قبیل واژگونی، وقوع تصادفات و حوادث مختلف از تردد با موتورسیکلت خودداری کنند. برابر ماده ۱۶۹ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد و راندن موتورسیکلت و دوچرخه در این شرایط با توجه به عدم وجود سطح اتکای کافی لاستیک‌ها و لغزنده بودن مسیر ممنوع است.

رئیس پلیس راهور استان البرز خاطرنشان کرد: تیم‌های پلیس راهور از زمان بارش برف به منظور روان سازی ترافیک و پیشگیری از بروز تصادفات در سطح شهرستان‌های استان حضور دارند و از شهروندان درخواست می‌شود ضمن رانندگی ایمن با رعایت جوانب احتیاط، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.