البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
X

قدردانی امام‌جمعه کرج از اقدامات صورت گرفته برای جابه‌جایی زندان رجایی شهر

قدردانی امام‌جمعه کرج از اقدامات صورت گرفته برای جابه‌جایی زندان رجایی شهر


به گزارش ایلنا از البرز، آیت الله حسینی همدانی امروز در نماز جمعه کرج با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقامتی، اظهار داشت: مسئله حمایت از صنایع کوچک که روز ۲۱ مرداد روز حمایت از آن است که اگر اقتصاد مقاومتی مورد توجه کامل و کافی قرار می‌گرفت شاهد مشکلات امروز نبودیم و حتی در بحث تشکل‌های اجتماعی که ۲۲ مرداد به آن اختصاص دارد هم عنصر مقاومت می‌تواند منشأ آثار فراوان در مشارکت‌های اجتماعی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره به پیش ثبت‌نام انتخابات عنوان کرد: روزهای باقیمانده را دوستانی که می‌توانند برای شرکت در انتخابات از دست ندهند حتی شما افرادی را می‌شناسید به درد این جایگاه می‌خورند تشویق به ثبت‌نام کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به نکته استانی عنوان کرد: باید از ریاست قوه قضائیه تشکر کنم که خواست مردم استان در جابجایی زندان‌ها که فعلاً یکی انجام‌شده در زمان ایشان پاسخ داده شد و با اهتمام ایشان به نتیجه رسید. البته جا دارد از نمایندگان دوره‌های قبل که من یادم هست دنبال بودند و این دوره که فعالیت کردند و روسای گذشته دادگستری که هرکدام پیگیر بودند و ریاست فعلی دادگستری کل استان که مضاعف دنبال کردند و استاندار البرز که مطالبه داشتند، تقدیر کنم.

وی در ادامه افزود: دغدغه‌ای هم بعضی داشتند که زندانیان چه می‌شوند با زمان‌بندی تعدادی خارج شدند و بقیه هم از استان خارج می‌شوند. محل زندان هم باید آقایان بنشینند یک فکر اساسی بکنند که منفعت عمومی داشته باشد، خوردش نکنند و ساختمان مسکونی درست کنند. الآن مراکز و مجتمع‌های فرهنگی فاخر نداریم، موزه نداریم، با دقت تصمیم‌گیری شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در بخش دیگری بیان داشت: مطلب دیگر نظافت شهر است که تا حالا چند بار تذکر داده‌ایم لازم است تکرار کنیم که شهردار کرج دنبال کنند. البته ایشان دارد تلاش می‌کند. محلات و قسمت‌های زیادی از شهر ناراضی هستند. این در شأن شهری مثل شهر کرج نیست؛ باید بیشتر رسیدگی کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: رسیدگی داشته باشید نسبت به درختان و از خشک شدنشان محافظت کنید که شاید افرادی طمع در زمین داشته باشند. درختان را با لطایفی خشک می‌کنند تا بتوانند اقداماتی داشته باشند این از مواردی است که باید در شهر دنبال شود و نگذارند هیچ درختی خشک شود.

وی بابیان اینکه نور بعضی از محلات کافی نیست، گفت: عزیزان توجه داشته باشند که این‌ها در فعالیت‌هایشان مهم است. ما با نور می‌توانیم مردم را عصبانی کنیم، با نور هم می‌توانیم به مردم آرامش بدهیم. با نور در محلات یا جلوی دزدی را می‌گیریم یا فضا ایجاد می‌کنیم برای دزدی. نورپردازی الآن خودش یک بحثی دارد؛ باید به آن توجه داشت.

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و برق، عنوان کرد: تقاضای دیگری هم دارم از مردم خوب و فهیم و انقلابی استان که در مصرف آب و برق کمال صرفه‌جویی را داشته باشید تا دچار بحران نشویم. الآن وضعیت آب خاص است. آب و برق الآن ارتباط تنگاتنگی دارند. هرکدام به‌اندازه وسعمان و نیازمان مواظبت کنیم؛ خصوصاً دستگاه‌های دولتی و ادارات دقت داشته باشند در مصرف آب و برق. بعضی وقت‌ها اداره تعطیل است اما چراغ‌هایش روشن است. من بعضی وقت‌ها عبور می‌کنم می‌بینم چراغ‌هایشان روشن است. شب که اداره ساکن ندارد چراغی که روشن است دارد برق مصرف می‌شود. احتمالاً کولرهایش هم روشن است. احتمالاً آب قطع بوده شیر را باز کردند و وقتی آب وصل شده شیر آب بازمانده. این‌ها را مواظبت کنید.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه با تأکید بر اینکه ما در مقابل این‌ها تک‌تکمان مسئول هستیم، گفت: ما پول آب و برق نمی‌دهیم؛ پول رساندن آب و برق به مقصد را می‌دهیم. آب برای خداست پولی نیست. کسی حق ندارد بگوید چون پول می‌دهم هر جور دلم خواست استفاده می‌کنم. مال خداست باید به خدا پاسخگو باشید که چگونه مصرف می‌کنید. ببینید بزرگان ما آب را یک لیوان می‌خوردند نصفش را نگه می‌داشتند یک کاغذ رویش می‌گذاشتند تا در مرحله بعد دوباره همان را بخورند. دور نمی‌ریختند. خودمان را جهنمی نکنیم.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.