البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
X

در تابستان پیش رو برنامه‌ای برای خاموشی مصارف خانگی نداریم / جریان برق ادارات پرمصرف قطع می‌شود

در تابستان پیش رو برنامه‌ای برای خاموشی مصارف خانگی نداریم / جریان برق ادارات پرمصرف قطع می‌شود


به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، حسن کریمی در نشست خبری که با هدف ایجاد فرهنگ مصرف بهینه انرژی برق ‌‌و‌ با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: با همراهی رسانه‌ها و اطلاع رسانی به موقع سال گذشته‌ ‌و در شرایط پیک سخت تابستان‌ با توجه به خط قرمزی که ترسیم کردیم نسبت به سال ۱۴۰۰ به خوبی ‌و بدون‌قطعی شبکه خانگی گذشت.

وی با عنوان‌ اینکه در تلاش هستیم این مهم در سال جاری نیز محقق شد، ادامه داد: در شهر کرج و بدون خاموشی تلاش‌های شبانه روزی انجام‌ شده بر این است که همانند سال گذشته خاموشی خانگی و تجاری نداشته باشیم چراکه معمولا به محض قطعی برق، با شرایط آپارتمان نشینی آب شرب خانگی، آسانسور ‌و اغلب وسایل ارتباطی نیز قطع می شود ‌که این منجربه نارضایتی مردم خواهد بود.

کریمی گفت: در بخش مدیریت مصرف در چند بخش و‌سه زمان تقسیم بندی شده از ۱۵ خرداد تا ۱۵ تیرماه به عنوان زمان هشدار و از زمان ۱۵ تیرماه تا ۱۵ مرداد ماه به عنوان زمان اضطرار و از ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور مجدد به عنوان شرایط هشدار تقسیم بندی شده و برنامه کل کشور در صنعت برق و در استان البرز اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز با اشاره به اینکه در بخش صنایع، اداری، خانگی، کشاورزی و تجاری برنامه ریزی تدوین و اعلام شده است، افزود: در بخش صنعت مقرر است همانند سال گذشته، هر صنعت هر هفته تنها یک شیفت از ساعت ۱۱ الی ۲۳ مدیریت بار لحاظ شود که نیاز به قطعی برق نباشد. ابن برنامه ریزی با استانداری، اناق بازرگانی، شرکت شهرک های صنعتی ‌و صنایع کوچک و بزرگ هماهنگ و اطلاع رسانی و اجرا می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز کم مصرف‌ها در سال جاری در بخش خانگی و تجاری و سایر بخش ها در این استان پاداش دریافت می‌کنند.

این مسئول استانی اضافه کرد: در حوزه کشاورزی فقط در بخش پمپاژهای کشاورزی در ۲۴ ساعت فقط ۵ ساعت مدیریت و قطعی برق اجرا شود که در ۱۹ ساعت دیگر به صورت رایگان از برق استفاده کنند.

کریمی با اشاره به اهمیت مدیریت برق در بخش اداری گفت: لازم است در بخش اداری نیز محدودیت های مصرف بهینه اعمال شود. این تدابیر حتی در شرکت توزیع برق استان نیز اعمال می شود و این مطالبه گری لازم است که در بخش اداری هرچه کاهش مصرف داشته باشیم می‌توانیم به سایر بخش ها کمک کنیم که از قطعی آنها جلوگیری شود.

وی توضیح داد: در بخش اداری همه ادارات بدون استثناء باید نسبت به سال ۱۴۰۰ خود، حدود ۳۰درصد در زمان اداری و ۶۰درصد نیز بعد از پایان کار اداری، مصرف برق را کاهش دهند. اینکه سیستم های سرمایشی در تایم بعد از ظهر اگر در مدار باشند، اتلاف انرژی خواهد بود لذا به شدت مدیریت می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز با اشاره به قطعی برق ادارات گفت: جریان برق اداراتی که مدیریت مصرف نداشتند، قطع شد و رصد و کنترل به شدت ادامه دارد. این موضوع از طرف هیات وزیران ابلاغ شده و در این امر کاملا جدی هستیم.

این مسئول از مشترکان بخش خانگی، صنایع و اداری درخواست کرد به هنگام خروج از منزل یا محل کار خود، لامپ اضافه ‌و سیستم‌های سرمایشی را خاموش کرده و فراموش نشود که در ساعات پیک مصرف از وسایل پرمصرف، استفاده نکنند.

کریمی در پایان اصحاب رسانه را به یاری طلبید که در تابستان سال جاری نیز همه‌مون سنوات قبل در امر کاهش مصرف برق در بخش های خانگی، صنایع، کشاورزی، تجاری ‌و به ویژه ادارات با اطلاع رسانی به موقع و با فرهنگ سازی مصرف بهینه در جلوگیری از قطعی برق سهم بزرگی ایفا کنند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.