البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
X

لزوم جهت دهی تسهیلات به منظور اشتغال خرد و خود اشتغالی

لزوم جهت دهی تسهیلات به منظور اشتغال خرد و خود اشتغالی


به گزارش ایلنا از البرز، رضا جعفری، امروز در کارگروه اشتغال استان البرز که در سالن شهدای دولت با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام از شناسایی ۱۷۰ فرصت سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: طی سال گذشته موفق به تهیه و تدوین اطلس سرمایه گذاری استان البرز شدیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همچنین سعی خود را بکار گرفتیم تا در سال گذشته صدور مجوزهای بی‌نام شناسایی شوند، ادامه داد: امیدواریم با بکار گیری و فعال کردن فضای ابتکاری بتوانیم در استان البرز فعالیت‌هایی در مسیر توسعه و پیشرفت داشته باشیم.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه متعدد و همکاری با کشور‌های مختلف انگلیس، عمارت، عراق، چین، افغانستان و… به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو خبر داد و اضافه کرد: تا کنون ۳۰ میلیون یورو جذب شده است که می‌توان به واسطه آن هزار و ۴۵۳ فرصت شغلی ایجاد کنیم.

وی از شناسایی ۶۴ مورد عوامل مخل کسب و کار توسط محیط کسب و کار خبر داد و گفت: این موارد به مراجع ذیربط اطلاع‌رسانی شد.

به گفته مدیرکل اقتصاد و دارایی ۶ هزار و۸۸۰ جواز از سوی این مجموعه صادر شده است، همچنین ۱۷ هزار و ۳۸۰ درخواست نیز به ثبت رسیده است.

وی به برگزاری نشست‌های متعدد با ۹۶۰ طرح مصوب اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه چالش‌های کلیدی بازار کار با نرخ بیکاری در شأن استان نیست، افزایش بیکاری زنان و بیکاری اقشار فقیر جزو تکالیف دولت است که باید پیگیری شود.

وی افزود: جهت دهی اعتبارات قرض الحسنه به منظور اشتغال خرد و خود اشتغالی نیازمند حمایت است‌.

وی در پایان با تاکید بر مسئله ساماندهی اشتغال اتباع بیگانه، یادآور شد: فراهم شدن شرایط اشتغال گردشگری و صنایع دستی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های استان البرز، مد نظر قرار بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.