البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
X

اراضی مناسب اجرای طرح ساخت مسکن برای تعاونی ها شناسایی شود / لزوم تعریف بسته تشویقی برای سازندگان مسکن در بخش خصوصی

اراضی مناسب اجرای طرح ساخت مسکن برای تعاونی ها شناسایی شود / لزوم تعریف بسته تشویقی برای سازندگان مسکن در بخش خصوصی


به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی امروز در جلسه قرارگاه تامین مسکن استان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد تعاونی‌ها و تامین زمین مناسب برای ساخت مسکن باید در اقدامی ویژه و با ضرب الاجل شناسایی و جانمایی شود تا موانع آن برای اختصاص به تعاونی ها برطرف شود. 

وی ادامه داد: تعیین تکلیف و بسترسازی برای بهره برداری از اراضی احصا شده برای تعاونی ها باید توسط فرمانداران و شهرداران استان صورت گیرد.

عبداللهی گفت: هدف از راه اندازی تعاونی ها، سرعت بخشی به ساخت و ساز و تولید مسکن با هدف خانه دار شدن مردم و ایجاد اندوخته و ثروت برای خانواده‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه بسته تشویقی برای سازندگان مسکن در بخش خصوصی تهیه شود، افزود: تعداد صدور پروانه شهرداری ها در راستای نهضت ساخت مسکن، نوسازی بافت فرسوده و… مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرد. 

استاندار البرز گفت: سازمان نظام مهندسی استان باید در جلسه حضور پیدا کرده و برنامه خود را برای حمایت از ساخت و ساز مسکن اعلام کند.

عبداللهی با بیان اینکه باید از بخش خصوصی برای تولید مسکن ارزان و باکیفیت بهره برداری شود، افزود: باید شرایطی فراهم شود که اقشار مختلف مردم اعم از معلمان، کارمندان و کارگران به مسکن با قیمت منطقی و ارزان دست یابند، این امر در تعامل دولت و سازندگان بخش خصوصی و راه اندازی تعاونی های مسکن امکان پذیر خواهد بود.

وی گفت: بسته ویژه تامین مسکن برای جوانان و افرادی که در شرف ازدواج هستند باید طراحی شود و شرایط و بستر خاصی برای تشویق جوانان به تشکیل خانواده فراهم شود.

استاندار البرز افزود: ۹ طرح ویژه تامین مسکن در حضور رئیس جمهور ارائه دادیم که اهم آنها جلب مشارکت بخش خصوصی برای تولید مسکن بوده است. 

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی باید در این راستا با اهتمام و جدیت اقدام کرده و گزارش روند امور را ارائه دهد.

عبداللهی با تاکید بر ضرورت ایجاد بستر های لازم برای افزایش جمعیت در روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها، افزود: باید تدابیری اتخاد شود که این امر در استان البرز با توجه به ظرفیت های فراوان، محقق شود.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.