البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
X

صدور ۲۸۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد البرز برای فرآورده های واحدهای تولیدی/ بیش از سه هزار بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی استان

صدور 286 پروانه کاربرد علامت استاندارد البرز برای فرآورده های واحدهای تولیدی/ بیش از سه هزار بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی استان


به گزارش ایلنا از البرز، محمد حسین طاهری با بیان اینکه علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید‌کننده یا ارائه‌کننده خدمت به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی و همچنین اطمینان خاطر در مصرف کننده است اظهار داشت: در سال گذشته در جلسات کمیته علائم و کنترل کالای برگزار شده در اداره کل استاندارد استان تعداد 286 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده های واحدهای تولیدی استان صادر شد.

وی افزود: از تعداد ۲۸۶ پروانه صادر شده برای واحدهای تولیدی استان 250 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و 36 پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی بوده است که در مقایسه با سال قبل دارای رشد حدود 10درصدی بوده است.

طاهری یادآور شد که پروانه های صادر شده در صنایع مختلف از جمله صنایع برق و الکترونیک، مکانیک، مهندسی پزشکی، ساختمانی و معدنی ، بسته بندی و سلولزی، شیمایی، غذایی و کشاورزی بوده است.

مدیرکل استاندارد البرز در ادامه به بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی استان البرز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش استاندارد یکی از ماموریت های این اداره کل است. به گفته وی؛ با اجرای این وظیفه حصول اطمینان از کیفیت کالا، تامین ایمنی، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی و بهداشت جامعه و حمایت از مصرف کنندگان و ایجاد رقابت سازنده بین تولید کنندگان محصولات داخلی تحقق می یابد و موجبات رونق اقتصادی را نیز به ارمغان می آورد.

طاهری در ادامه بیان داشت: در سال گذشته ۳۲۹۷ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی برای نمونه برداری ،کنترل فرآیند های تولید، خدمات، انبارش و فعالیت آزمایشگاه های کنترل کیفیت این واحدها توسط کارشناسان فنی این اداره کل انجام شد.

این مسئول در پایان یادآور شد که در بازرسی های صورت گرفته تعداد 5788 نمونه برداری از خطوط تولید و انبارهای واحد های تولیدی انجام و مورد آزمون قرار گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.