البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
X

حفظ عزت و احترام و توجه به کیفیت زندگی دوران سالمندی بسیار اهمیت دارد

حفظ عزت و احترام و توجه به کیفیت زندگی دوران سالمندی بسیار اهمیت دارد


به گزارش البرز نیوز از البرز، رضا پاکروان متخصص طب سالمندان داخلی در همایش آموزشی ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان البرز که بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۳ آذر ماه در محل کانون‌ کارگران بازنشسته و مستمری بگیر شهرستان کرج برگزار شد بر لزوم حفظ عزت و احترام و توجه به کیفیت زندگی دوران سالمندی تاکید کرد. 

این متخصص طب سالمندان داخلی اظهار داشت: دوران سالمندی یک روند تکاملی در سیر زندگی انسان هاست و علیرغم وجود تجربیات بسیار خوب و گرانبها، دورانی است که شرایط خاص خود را داشته و با توجه به کاهش توانایی و عملکرد بدن نیاز به مراقبت و توجه جدی دارد. 

این متخصص طب سالمندی در همایش آموزشی بازنشستگان و مستمری بگیران گفت: تمام تلاش ما بر این است که نسبت به شناسایی و معرفی بیماری های دوران سالمندی بپردازیم و در ادامه با ارائه راهنمایی های لازم بتوانیم از بسیاری از بیماری های دوران سالمندی پیشگیری کنیم.

وی افزود در دوران سالمندی بسیاری از اعضای بدن با کاهش عملکرد و با تغییراتی روبرو می شوند که می توانیم با انجام پیشگیری ها و اقدامات لازم در راستای تحقق شعار سالمند سالم قدم برداریم. 

پاکروان در ادامه این همایش آموزشی نسبت به عملکرد هر یک از اعضا و قسمت های مختلف بدن در دوران سالمندی اشاره کرد. 

وی در بخشی از صحبت های خود به عملکرد مغز در دوران سالمندی و حافظه کوتاه مدت و بلند مدت و بیماری های شایع این بخش از بدن انسان در دوران سالمندی اشاره و لزوم آموزش و اجرای مهارت های خاص از جمله نقاشی، خطاطی، حل جدول، پیاده روی مستمر و در مسیر های مختلف و … را به منظور فعال نگه داشتن مغز و پیشگیری از آلزایمر، تاثیر گذار عنوان کرد. 

پاکروان در ادامه به برخی از بیماری هایی که ممکن است در دوران سالمندی اتفاق بیفتد اشاره و کاهش شنوایی دوران سالمندی، عملکرد چشم و بینایی و بیماری های چشمی و راههای مقابله با آن، کاهش حرکات روده و در نتیجه آن ایجاد یبوست، افت عملکرد کلیه ها ، ضخیم شدن دیواره پروستات، آرتروز و عملکرد مفاصل و مهره ها، کاهش حجم عضلات و جایگزینی چربی به جای عضلات، بوجود آمدن فشار خون در نتیجه سفتی عروق و رسوب کلسترول و تنگ شدن عروق و همچنین بیماری دیابت اشاره و به تشریح شکیل گیری هر کدام از این موارد و راههای پیشگیری و درمان آنها اشاره کرد. 

وی انجام روزانه و مرتب ورزش و پیاده روی، نوشیدن آب به مقدار کافی و لازم و استفاده از مواد غذایی مناسب را در دوران سالمندی بسیار مهم توصیف کرد.

این همایش های آموزشی ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران به صورت هفتگی و در روزهای چهارشنبه با همکاری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان البرز و کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر شهرستان کرج و با بهره گیری و آموزش متخصص طب سالمندان داخلی و برای حدود ۸۰ نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران انجام می شود.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.