البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
X

گوش شنوایی برای شنیدن درد دانشجویان نبودیم/دانشجوی امروز مسئول فردای کشور است/اختلال در دانشگاه، پیشرفت کشور را کند می کند

گوش شنوایی برای شنیدن درد دانشجویان نبودیم/دانشجوی امروز مسئول فردای کشور است/اختلال در دانشگاه، پیشرفت کشور را کند می کند


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز، علیرضا عباسی با اشاره به ناآرامی های اخیر کشور، اظهار داشت: در جنگی قرار داریم که این جنگِ روایت ها است، لذا لازم است رسانه های کشور در راستای روشنگری افکار عمومی، روایت گری درست و به موقع و درست داشته باشند.

وی در ارتباط با بیانیه مجلس ‌که در ناآرامی های اخیر توسط تعدادی از نمایندگان امضا شد گفت: این اقدام مجلس رای یا مصوبه نبود. بیانیه ای بود که من هم آنرا امضا کردم.

عباسی اضافه کرد: به دنبال اتفاقات دو ماه اخیر و حادثه شاه چراغ و اتوبان کرج، بیانیه ای در مجلس مطرح شد که اعتراض بود بر علیه حوادث تروریستی شیراز و البرز. این موضع گیری در بیانیه آمده که اعتراضات پدیرفته شدنی است ولی اقدام تروریستی قابل قبول نیست.

نماینده البرز ادامه داد: از اول مهر اتفاقاتی در کشور پیش آمد که از زمان فوت خانم امینی تا امروز در شهرهای کشور، درگیری هایی ایجاد شد و مطمئنا درصد بالایی از آن به عملکرد منِ مسئول بستگی دارد که جای تردید نیست. بی شک مردم به عملکرد مسئولان کشور اعتراض دارند و باید عملکرد اصلاح شود.

وی با عنوان اینکه مردم با نظام مشکل ندارند، افزود: باید نسبت به انتقادات مردم در مورد عملکرد مسئولان اقدام کرد. وضع موجود زندگی و معیشت مردم، وضع مناسب نیست و باید با تلاش مسئولان به سمت وضع مطلوب هدایت شود.

عباسی در ارتباط با شنیدن سخنان معترضان گفت: از ابتدای مهر ماه حدود ۴۰ جلسه با دانشجویان مختلف داشتم که تعدادی از آنها معترض بودند. اینکه در دانشگاه صحبت آزادی باشد و به اجبار کلاس را تعطیل کند مسئله ای است که قابل قبول نیست.

وی با اشاره به انتقادات تند دانشجویان معترض گفت: نگران این انتقادات تند نیستیم چراکه باید نسبت به عملکرد خود این موارد را بپذیریم.

نماینده مجلس در ارتباط با مشکلات دانشجویان معترض تصریح کرد: دانشجو، فرزند ما است و نسبت به آنهایی که معترض هستند وظیفه داریم که گوش شنوای درد آنها باشیم ولی در گذشته این کار را نکردیم اما از بیرون هم نباید کسی بیاید دانشجوی ما را کنترل کند. دانشگاه باید خود کنترلی داشته باشد.

این استاد دانشگاهی گفت: منِ استاد باید علاوه بر آموزش، ارتباط با دانشجو برقرار کنم و اساتید با شاگرد پروری در راستای حل مشکلات اخیر باشند.

وی در مورد دانشجویان ممنوع الورود گفت: باید تدبیر درستی اتخاذ شود که از ظرفیت دانشجو به عنوان موتور محرکه پیشرفت کشور حمایت شود. اگر پیشرفتی در کشور ایجاد شود از دانشگاه است بنابراین اختلال در دانشگاه، پیشرفت کشور را کند می کند لذا باید دانشجو و دانشگاه های کشور را حفظ کرد چراکه دانشجوی امروز مسئول فردای کشور است.

عباسی با عنوان اینکه صف اعتراض از اغتشاش جدا است، افزود: افرادی که با جان و مال مردم بازی می کنند حسابشان با مردم عادی جدا است.

این نماینده در مورد روایتی که به نقل از وی منتشر شد مبنی بر اینکه “مردم تلفن همراه دارند پس رفاه دارند” توضیح داد: یکی از خبرنگاران در مجلس مصاحبه ای کرد و چند آمار از پیشرفت کشور مطرح کردم ولی خبرنگار یک جمله را با شیطنت، انتخاب و تیتر کرد.

عباسی گفت: اینکه بگویم در رفاه مطلق هستیم؛ ادعایی است که تاکنون مطرح نکرده و نخواهم کرد. ولی در مقایسه با گذشته و کارهای انجام شده باید تفاوت ها را ببینیم.

نماینده البرز با عنوان اینکه سالانه ۶۷هزار مقاله علمی در نشریات داخل و خارج از کشور چاپ می شود، ادامه داد: اما آیا پیرو این ۶۷هزار مقاله، ۶۷هزار کار علمی در کشور انجام می شود؟ این مقاله ها چقدر در سفره مردم نقش دارد؟ لذا اگر بخواهیم تاثیر پژوهش های دانشگاهی را به نفع رفاه مردم هدایت کنیم باید تحقیقات “مساله محور” و در راستای رفع مشکلات مردم باشد.

وی افزود: در دنیا بیش از ۲۰درصد از پژوهش ها تبدیل به ثبت اختراع می شود اما در کشور ما هنوز به درصد هم نمی‌رسد بنابراین باید در این حوزه ورود کرد و برای هیات علمی و دانشجوی دانشگاه‌ها کار کرد.

عباسی گفت: سال گذشته طرحی تصویب شد تحت عنوان طرح جهش تولید دانش بنیان. در  ۱۵ سال اخیر حدود ۳هزار شرکت دانش بنیان در کشور راه اندازی شده بود که گردش مالی این شرکت ها ۳۰۰هزار میلیارد تومان برآورد شد. اگر در مجلس قانونی تصویب شود برای حمایت از افزایش شرکت های دانش بنیان، گردش مالی در کشور، افزایش خواهد یافت.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.