البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
X

در طرح پزشک خانواده، ماهانه مبلغ ۱۸۰میلیون ریال به هر پزشک پرداخت می شود

در طرح پزشک خانواده، ماهانه مبلغ 180میلیون ریال به هر پزشک پرداخت می شود


به گزارش البرز نیوز از البرز، داود زارع در دیدار با رئیس نظام پزشکی شهرستان نظرآباد با اشاره به رسالت سازمان بیمه سلامت در ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات  بیمه ای، اجرای سیاست‌های سلامت محوری و حفاظت مالی از بیمه شدگان و مؤسسات درمانی و تمامی شرکای کاری خود را سرلوحه فرایندهای عملکردی حوزه بیمه سلامت دانستند. 

وی ضمن قدردانی از تلاش های پزشکان و کادر درمان در کنترل سلامت مردم با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت استان البرز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند، یاد آور شد: حدود 72درصد از این جمعیت در  طرح بیمه سلامت همگانی ثبت نام کرده اند که با مراجعه به پزشک خانواده از مزایای این طرح برخوردار می شوند.

زارع ادامه داد: سه دهک اول اقتصادی جامعه به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته و تمامی تلاش ما در این راستا قرار گرفته است که بیمه شدگان سازمان در قالب پزشک خانواده ساماندهی شده و بتوانند با پرداخت حداقل هزینه های درمانی از مزایای این طرح برخوردار شوند.

این مدیر استانی تصریح کرد: در طرح پزشک خانواده، بیمه شدگان سلامت همگانی و سایر اقشار نظام ارجاع ۱،  تحت پوشش یک پزشک خانواده در نزدیکترین نقطه به محل زندگی خود قرار گرفته و به هنگام مراجعه صرفا با ارائه کد ملی، تجویز نسخه توسط پزشک برای آنها انجام می پذیرد.

وی ضمن برشماری اهمیت طرح پزشک خانواده و الزامات جرایی و قانونی آن وفق بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، گفت: در طرح پزشک خانواده پزشکان می توانند با عقد قرارداد با این اداره کل، تعداد 2 هزار نفر از بیمه شدگان این سازمان را تحت پوشش قرار داده و با تجویز درمان در «بستر نسخه نویسی الکترونیکی» به صورت سرانه، هزینه درمان  ماهیانه مبلغ 90هزار ریال به ازای هر بیمه شده در مجموع ماهانه مبلغ 180میلیون ریال از این سازمان دریافت کنند. ضمنا بیمه شدگان نیز می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا تماس با شمار تلفن34488135- 026 و 5-34472393-026 پزشک خانواده خود را انتخاب کنند. 

در این جلسه طباطبایی رئیس نظام پزشکی شهرستان نظراباد، مظلومیان رئیس انجمن پزشکان عمومی استان البرز و بهاور عضو هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی استان البرز حضور داشنتد که به بیان دیدگاه‌های صنفی و مسائل و مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.