البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
X

حمایت زنان سرپرست خانوار با توانمندسازی و ایجاد اشتغال

مدیرعامل بنیاد دستان مهربان گفت: یکی از مهمترین اهداف و چشم اندازهای بنیاد دستان مهربان، خودکفایی و ایجاد عزت نفس در زنان سرپرست خانوار است که این مهم از طریق توانمندسازی تحقق پیدا می کند


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز، زهرا یوسفی امروز در نشست خبری اظهار کرد: بنیاد دستان مهربان سازمان نیست بلکه بنیاد غیر دولتی، مستقل و مردم نهاد است که با تمرکز بر حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند آغاز به کار کرد و امروز پس از سال‌ها فعالیت بالغ بر ۱۵ هزار نفر در کشور را تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: فعالیت‌های بنیاد دستان مهربان با ۱۹ شعبه در سراسر کشور علاوه بر حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند می‌توان به خدمات عمرانی از جمله مدرسه سازی و ساخت مراکز درمانی نام برد و همچنین پرداخت مستمری ماهانه و سبد کالا به خانوارهای تحت پوشش و فراهم‌سازی زمینه های اشتغال مددجویان اشاره کرد.

مدیرعامل بنیاد دستان مهربان اظهار داشت: این بنیاد علاوه بر اتمام پروژه ساخت و راه اندازی بزرگترین مرکز آموزش کودکان مبتلا به اوتیسم کشور در اصفهان پروژه بزرگ ساخت ۲۰ مدرسه به صورت زنجیره‌ای در سیستان و بلوچستان را نیز آغاز کرد. برای توانمندسازی اقشار آسیب پذیر جامعه شامل زنان و کودکان نیازمند به ارتقاء سطح دانش و تخصص زنان و کودکان توجه شده و با ارائه خدمات معیشتی، درمانی، آموزشی، تحصیلی و اشتغال‌زایی گام برمی داریم.

یوسفی افزود: یکی از مهمترین اهداف و چشم اندازهای بنیاد دستان مهربان، خودکفایی و ایجاد عزت نفس در زنان سرپرست خانوار است که این مهم از طریق توانمندسازی تحقق پیدا می کند و این مهم در اغلب شعب این بنیاد به انجام رسیده و ماحصل آن، آموزش کسب و کار، کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای بسیاری از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بوده و این روند در حال گسترش است.

این مسئول در ارتباط با خدمات توانمندسازی مددجویان، اظهار کرد: اشتغال زنان سرپرست خانوار در کارگاه های دستان مهربان، بازاریابی و کمک به فروش محصولات، راه اندازی کارگاه های آموزش و توانمندسازی در شعب بنیاد در استان های کشور انجام می شود.

یوسفی با اشاره به عرضه محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار به بازار، تصریح کرد: بنیاد دستان مهربان در واحد توانمندسازی دایره فعالیت خود را صرفاً به آموزش محدود نمی‌کند. این واحد پس از ارائه آموزش های لازم به زنان سرپرست خانوار در راستای توانمندسازی آنها شرایط ورود محصولات تولید شده به بازار و کسب درآمد را نیز فراهم می کند که یکی از اقدامات مهم این بنیاد، ایجاد فروشگاه آنلاین و فروش محصولات تولید شده توسط زنان سرپرست خانوار است.

مدیرعامل بنیاد دستان مهربان با اشاره به خدمات اصلی این بنیاد به مددجویان از خدمات حمایتی نام برد و ادامه داد: اهدای سبد کالا به صورت ماهانه به خانواده های تحت پوشش، واریز مستمری برای کودکان تحت پوشش، برگزاری کمپین های حمایتی در مناطق محروم سراسر کشور و اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد و اهدای لوازم منزل به خانوارهای نیازمند از جمله خدمات حمایتی این بنیاد است.

یوسفی به حمایت مردم به صورت سازمانی و فردی اشاره کرد و گفت: خیرین می توانند با کمک های نقدی و غیر نقدی، پذیرش سرپرستی کودکان، اهدای نذورات و خرید اقلام سبد کالا، لوازم خانگی و جهیزیه به صورت داوطلبانه به این خیریه کمک کنند که راههای ارتباط در سایت اینترنتی بنیاد دستان مهربان وجود دارد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.