البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
X

زیرگذر ماهان- آزادی محصول روحیه جهادی شورا و شهرداری کرج در جهت آبادانی شهری است

شهردار کرج از احتمال مسافرگیری آزمایشی متروی کرج در ایام دهه فجر خبر داد و گفت که زیرگذر ماهان – آزادی محصول روحیه جهادی شورا و شهرداری در راستای آبادانی شهری است.


به گزارش البرز نیوز از البرز، مصطفی سعیدی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه زیرگذر ماهان – آزادی که با حضور استاندار البرز و هیئت همراه، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهروندان، خانواده های معظم شهداء و اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن تبریک سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: اولین قرارداد این پروژه در سال ۹۸ منعقد شد ولی به دلایلی تغییرات اعمال شده در طرح مصوب، عملیات عمرانی آن از اواخر سال ۹۹ آغاز و پیش از روی کار آمدن مدیریت شهری جدید در سال ۱۴۰۰، حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته اهتمام جدی‌ای برای تکمیل این زیرگذر که نقش به سزایی در کاهش ترافیک خیابان شهید بهشتی دارد، صورت گرفت و خوشبختانه امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم.

وی با بیان اینکه افتتاح زیرگذر ماهان_ آزادی شروع بهره برداری از پروژه‌های نیمه تمام شهری در سال ۱۴۰۱ است، تاکید کرد: بعد از این پروژه، ۱.۷ کیلومتر از فاز سوم کنار گذر مهرشهر تا پایان خرداد  به بهره برداری می‌رسد.

شهردار کرج اضافه کرد: هفته آینده نیز هر یک روز در میان بهره برداری از یک پارک از جمله پارک ترافیک و خلج آباد در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی گفت: امیدواریم با حمایت شورای شهر تا پایان سال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و … شهر باشیم و از این طریق یک گام به جلب رضایت شهروندان نزدیک تر شویم.

IMG-20220524-WA0075

پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه بزرگراه شمالی

سعیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آخرین وضعیت پروژه بزرگراه شمالی اشاره کرد وگفت: در سفر ریاست جمهوری به البرز، سهم دولت در این پروژه از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه پیش از این دولت از سهم ۳۰ درصدی خود هم کمتر از ۵ درصد پرداخت کرده بود، توضیح داد: موافقت اولیه برای جذب این ۵۰ درصد اخذ شده ولی تا تحقق این امر، شهرداری کار را متوقف نکرده و روند اجرای آن در حال انجام است.

شهردار کرج ابراز کرد: توافق با سپاه امام حسن مجتبی (ع) برای ادامه پروژه صورت گرفته و علاوه بر این با اهالی ورزان هم توافق صورت گرفته و جهت تصویب نهایی به شورای شهر ارسال شده است.

وی توضیح داد: برای تعیین تکلیف اراضی هلیکوپتری هم به زودی جلسه‌ای مدیرعامل بنیاد تعاون ناجا برگزار می‌شود، تا توافقات لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: کابل‌ها و سازه فلزی پل‌هایb۱و b۲ هم تا یک ماه دیگر وارد می‌شود تا شاهد تسریع در روند تکمیل پروژه باشیم‌.

این مسئول تاکید کرد: در کنار آن، پیگیر تحقق قول‌های دولت در خصوص این پروژه هستیم و مکاتبات از طریق استانداری در حال انجام است.

شهردار کرج اضافه کرد: از آنجاییکه با درآمدهای شهرداری امکان تکمیل این پروژه وجود ندارد، چهار قطعه زمین مشخص شده و با هماهنگی مسکن و شهرسازی قرار است با تغییر کاربری، تامین کننده بخشی از هزینه های این پروژه باشند.

وی گفت: این پروژه تا کنون به ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و در صورت تامین منابع مالی، امیدواریم تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

احتمال مسافرگیری آزمایشی متروی کرج در ایام الله دهه فجر

وی در ادامه به وضعیت پروژه قطار شهر هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این پروژه با مشکل ناوگان مواجه است، مذاکرات خوبی با متروی تهران صورت گرفته و بنا شده دو رام قطار هفت واگنه کرج به تهران واگذار شود و در ازای آن دو قطار سه واگنه از تهران اخذ کنیم تا بتوانیم به سمت سرد و گرم پیش برویم.

شهردار کرج ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد، امیدواریم تا هفته دولت بتوانیم تست سرد و گرم آن را انجام دهیم و در ۲۲ بهمن هم مسافرگیری آزمایشی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ هم تا پایان شهریور به این پروژه تزریق شود و در کنار آن ۲۰۰ میلیارد اعتبار تهاتری هم به این پروژه اختصاص یافته که ۱۵۰ میلیارد تومان آن آماده است و در حال مذاکره با پیمانکار هستیم.

سعیدی ادامه داد: در شرایطی که تکمیل هر کیلومتر قطار شهری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، تامین اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از این پروژه کار ساده‌ای نیست ولی امیدواریم با حمایت دولت و شورای شهر شاهد افتتاح این پروژه ملی باشیم.

زیرگذر ماهان- آزادی، علی رغم آلودگی هوا و تعطیلی ادارات، این پروژه با توجه به اهمیت برای شهروندان و رفاه حال مردم مورد به بهره برداری رسید.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.