البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
X

احداث کارخانه تبدیل نخاله به شن و ماسه به درآمدزایی شهر کمک می کند/ احداث آرامستان شهر جدید هشتگرد در گرو اتخاذ تصمیم شرکت عمران است

شهردار شهر جدید هشتگرد در مورد تبدیل نخاله به شن و ماسه گفت: تصمیم بر این است برای اولین بار در استان البرز، کارخانه ای برای تبدیل نخاله احداث شود و با دایر کردن شعبه ای در شهرجدید هشتگرد باعث درامدزایی و اشتغال خواهد شد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، محسن آسوبار در نشست خبری مشترک که با حضور مدیرعامل شرکت عمران و رئیس شورای شهر جدید هشتگرد،‌ برگزار شد، اظهار داشت: شهر جدید هشتگرد با وسعت حدود ۴هزار و ۵۰۰ هکتار و حریم ۱۰ هزارهکتاری دومین شهر بزرگ البرز بعد از کرج است که بعد از ایجاد شهر جدید در شاهراه مواصلاتی ۱۴ استان کشور در مقایسه با سایر شهرهای جدبد، آن طور که باید پیشرفت خوبی نکرده است.

وی با اشاره به مشکلات شهری، گفت: در دوره مدیریت ششم شهری، حفظ انسجام مدیریت شهری و شرکت عمران، جزو مهمترین اولویت است چراکه با کمترین آسیب، مردم دچار مشکل می شوند.

وی با عنوان اینکه ما وارث مشکلات گذشته هستیم، ادامه داد: به اتفاق مدیران شرکت در شهرک کومه که مسیر دسترسی مناسبی نداشت، توانستیم علاوه بر حل مشکل آب و فاضلاب، اقدامات اولیه اصلاح مسیر دسترسی این شهرک، صورت گیرد.

این مسئول در ارتباط با سرانه درمانی این شهر گفت: سال ۹۰ طی توافق نامه ای زمینی برای احداث بیمارستان، از شرکت عمران تحویل شهرداری شد اما در سال ۹۳ شهرداری وقت توافقی با بخش خصوصی به صورت مشارکتی انجام داد که در تکمیل آن قصور کرد لذا در مدیریت ششم مقرر گردید قرارداد را فسق و زمین را به شرکت عمران برگرداند.

آسوبار با عنوان اینکه در حال حاضر بیمارستان خصوصی به درد مردم شهر جدید هشتگرد نمی خورد، گفت: زمین دیگری جانمایی شد که با امیدواریم با حمایت خیرین و تعامل شرکت عمران و شهرداری این بیمارستان تکمیل شود.

وی در مورد آرامستان اظهار داشت: شهریور سال گذشته، قراردادی با شرکت عمران توافق شد که شهرداری و شورا زمینی مناسب را جانمایی کرده و شرکت عمران تملک آنرا اعلام کند لذا این زمین با شرایط خاص، مشخص و مجوز محیط زیست اخذ و کلنگ زنی آن هم انجام شد اما متاسفانه مدیریت قبل شرکت عمران بنا به دلایل خاص خود، خُلف وعده کردند و ضرورت آن در حال کارشناسی است. امیدواریم مدیریت جدید این زمین را تملک کند.

وی در ارتباط با کلاهبرداری خرید و فروش واحدها گفت: در ادوار گذشته این کلاهبرداری در بدنه شهرداری صورت می گرفت و به عنوان نمونه گرفتن صدور مجوز ساخت و ساز و پایان کار ملک، بود که امروز کاملا جلوی این بی قانونی گرفته شده است.

شهردار در مورد تغییر کاربری گفت: در فاز یک و دو و سه، شرکت عمران با مدیریت قبل قصور کرد که مورد شکایت شهرداری واقع شد که امروز با مدیریت جدید مورد تعامل قرار می گیرد.

وی در مورد تبدیل نخاله به شن و ماسه گفت: تصمیم بر این است برای اولین بار در استان کارخانه ای برای تبدیل نخاله شعبه ای در شهرجدید هشتگرد دایر شود که باعث درامدزایی خواهد شد.

این مدیر در مورد ساماندهی زباله گفت: در سال جدید تصمیمی اتخاذ شد که پیمانکاری برای خدمات شهری و جمع آوری زباله اقدامات جدیدی اتخاذ شود لذا مقرر است هفته آینده آگهی مناقصه جذب پیمانکار واجد شرایط با محدودیت سنی، اطلاع رسانی شود.

شهردار شهر جدید هشتگرد در مورد گردشگری این شهر گفت: با توجه به ظرفیت مناسب گردشگری این شهر،‌ تصمیم اکید مدیریت شهری با توجه به احداث پارکها، رستوران و زیرساخت لازم، باید با ساخت و نصب المان های مشاهیر و مفاخر کشور در شهر نسبت به جذب گردشگر اقدام شود.

وی افزود: همچنین زمین ۷هزار متر با کاربری تجاری تحویل گرفته ایم که در فاز ۷ واقع شده است و در برنامه های آینده، تصمیم داریم برای جذب گردشگر، مجتمع های بزرگ تجاری تفریحی در بزرگترین شهر جدید کشور احداث کنیم.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.