البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
X

موضع دولت درباره ارز ترجیحی روشن است/ اطلاع‌رسانی زودهنگام به دلیل عدم هماهنگی نبود

رئیس جمهور گفت: در خصوص حذف ارز ترجیحی در دولت تصمیم گیری از اول روشن بود و با تردید سخن نگفتیم ضمن اینکه دولتمردان و تیم اقتصادی هم نظرشان همین است ولی اطلاع رسانی زودهنگامی انجام شد که بایستی یک ماه بعد از آن انجام می‌شد که این اطلاع رسانی به دلیل عدم هماهنگی نبود.


به گزارش البرز نیوز از البرز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، عصر پنجشنبه در سفر استانی به البرز و در دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا ، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم البرز که در موسسه تحقیقات تهیه، تولید و اصلاح نهال و بذر کشور واقع در کرج برگزار شد با تاکید به اصل شعار ” ما می توانیم” برای رسیدن به وضع مطلوب در جامعه اظهار داشت: کارهای بسیاری در کشور انجام شده و در این ۴۰ سال گام هایی برداشته شده و در گام دوم که جوانان را هم باید باور داشت و در این مسیر به رغم وجود موانع می توانیم و ما می توانیم نه در شعار بلکه در عمل که جلوه داشته باشد و با ظرفیت های بسیاری که وجود دارد در گام دوم می تواند با تجربه از گام اول این گام را حساب شده و با درایت، جهادی و انقلابی طی کند.

 رئیسی در خصوص مسایل مطرح شده در این نشست گفت: بعضی از مسایل را بایستی استاندار البرز پیگیری کنند و همانطور که پیش از این گفته ام در هر استانی ایجاد تغییراتی ضرورت دارد ولی آنچه که به آن تاکید کرده ام در انتصاب مدیران به ظرفیت های بومی توجه شود و اولویت انتصاب ها با نیروهای کارآمد بومی باشد.

وی با تاکید بر اینکه استاندار و مدیران بایستی اولویت انتصاب ها را ظرفیت ها و نیروهای تحصیلکرده قرار دهند، افزود: اگر افرادی از ادوار گذشته هنوز هستند که کارآمدی دارند بمانند و اگر ندارند سریع و بدون فوت وقت تغییر یابند.

رئیسی به یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در نشست توسط یکی از حاضران که موضوع معلمان و طرح رتبه بندی آنان بود اشاره و اظهار داشت: معلمان دارای منزلت و شان هستند ولی موضوع طرح رتبه بندی معلمان را بیشتر برای وجهه مالی آن مطرح می کنند که یک موضوع حاشیه ای است.

وی گفت: مسئله مالی مورد دغدغه خیلی از کارکنان و دست اندرکاران در کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد و متناسب سازی حقوق ها و درآمدها خیلی مهم است ولی مهمترین مساله در این طرح مساله شان و منزلت و بالارفتن کیفیت کار معلمان است تا دانش آموزان خود را بهتر پرورش دهند.

وی به موضوع جوان و جوانگرایی نیز اشاره و اظهار داشت: یکی از دغدغه ها در به کارگیری جوانان در بدنه دولت موضوع تجربه آنان است که نباید این موضوع برای جوانان دغدغه باشد که این موضوع را تجربه کرده ایم و خسارتی از کار با جوانان ندیده ایم.

وی با بیان اینکه در به کارگیری جوانان گام برداشته ایم، به موضوع وجود زندان ها در کلانشهر کرج و برخی شهرهای استان که مورد دغدغه بسیاری از مردم است اشاره کرد و گفت: زمانیکه این زندان ها ایجاد شدند شهرهای استان به این گونه و به این جمعیت نبود ولی باید تدابیر لازم برای انتقال زندان ها از کالبد شهرها به بیرون از شهرها اتخاذ شود که یکی از موضوعات مهمی است که بایستی در البرز دنبال شود.

رئیسی افزود: اکنون باید هم استاندار البرز و شهردار کرج و رییس سازمان زندان ها و دادگستری استان پیگیری های لازم را برای این موضوع داشته باشند و با یک مطالعه ای زندان ها از کالبد شهر کرج خارج کنند و در جایی قرار دهند که زندانبان کار خود را انجام دهد و مردم نیز متاثر از آن نشوند.

وی به موضوع بودجه در سال گذشته و مشکلات اقتصادی اشاره کرد و تصریح کرد: مشکل دولت را مقام معظم رهبری حل کردند و با اختیارات خود اجازه دادند چند ماه باقی مانده سال ۱۴۰۰ را با حذف نکردن ارز ترجیحی وضعیت اقتصادی را دچار شوک نکنیم و با موفقیت ۱۴۰۰ را تمام کردیم و قانون بودجه ۱۴۰۱ را تصویب کردیم.

رئیس جمهور ادامه داد: از اوایل سال به این فکر بودیم تا این موضوع را نیز به نحوی مدیریت کنیم که شوک اقتصادی وارد نشود و ثبات بازار حاکم باشد و به نحوی شود که کار اقتصادی دنبال شود و اصلاح اقتصادی هم انجام شود.

رییسی گفت: در خصوص حذف ارز ترجیحی در دولت تصمیم گیری از اول روشن بود و با تردید سخن نگفتیم ضمن اینکه دولتمردان و تیم اقتصادی هم نظرشان همین است ولی اطلاع رسانی زودهنگامی انجام شد که بایستی یک ماه بعد از آن انجام می شد که این اطلاع رسانی به دلیل عدم هماهنگی نبود.

وی با بیان اینکه تیم هماهنگی اقتصادی دولت سیزدهم نسبت به دوره های قبلی بهتر است، به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: بر روی سند تحول خیلی کار شده و ۱۶ اندیشکده کشور در خصوص این سند نظر دارند ضمن اینکه بیش از ۵۰۰ صاحب نظر و استاد تمام دانشگاهی در حوزه های مختلف دانشگاهی و حوزوی نسبت به آن نظر داده اند.

رئیسی اظهار داشت: این سند، سندی است که روی آن کار شده و انسان ها آن را نوشته اند و اگر نظر اصلاحی دارید به دفتر ریاست جمهوری اعلام شود.

وی در خصوص انحصار صنعت خودرو نیز گفت: در بازدیدی که از ایران خودرو داشتم هشت نکته را اعلام کردم که یکی از مسایل موضوع انحصار این صنعت بود.

رئیس دولت سیزدهم افزود: تلاش است به وضع مطلوب نزدیک شویم ولی در این عرصه حضور و مشارکت مردم شرط موفقیت است.

وی اظهار داشت: وقتی موضوع اقتصاد را مطرح می کنیم یعنی بخش خصوصی وارد میدان شود و اگر نیاید و فقط دولتی باشد مشکلات که تاکنون بوده ادامه خواهد یافت و اگر می گوییم دانشگاه و فناوری یعنی کار علم پایه باید با حضور مردم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: دانشگاه باید اتاق فکر دولت شود و تمام مسایل را باید دولت با همکاری دانشگاه حل کند و حوزه و فرهیختگان با اجتهادی پویا و گره ساز تمام مسایل را حل کند.

رئیس جمهور با عنوان اینکه نقش دادن به مردم در تمام حوزه ها می تواند تمام مشکلات را حل کند، افزود: همانطور که در قضیه کرونا بدون حضور مردم این مساله حل نشدنی بود اما با رهنمود مقام معظم رهبری در امداد و کمک های مومنانه مردم وارد صحنه شده و همه به عنوان خدمتگزار تلاش کردیم واکسن تهیه کنیم و امروز مساله شیوع کرونا ابتلا کاهش پیدا کرد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.