البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
X

راه‌اندازی نخستین بازارچه‌ سیار نوروزی صنایع‌دستی در کرج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از راه‌اندازی نخستین بازارچه‌ سیار صنایع‌دستی در طول ایام تعطیلات نوروز 1401 در سطح شهر کرج خبر داد.


به‌ گزارش البرز نیوز از البرز، فریدون محمدی با اشاره به راه‌اندازی نخستین بازارچه‌ سیار نوروزی صنایع‌دستی در شهر کرج، گفت: چندین بازارچه‌ مختلف صنایع‌دستی از 28 اسفند سال‌گذشته تا 13 فروردین‌ماه امسال برای علاقه مندان به صنایع‌دستی و مسافران و گردشگران نوروزی در سرتاسر استان البرز برپا شده است.

 او به بازارچه‌های صنایع‌دستی برپا شده در کاخ مروارید کرج، محوطه باستانی ازبکی شهرستان نظرآباد، پایگاه‌های‌اطلاع‌رسانی شهرجدید هشتگرد، شهرستان ساوجبلاغ و مشکین‌دشت شهرستان فردیس اشاره و خاطر نشان کرد: انواع صنایع‌دستی استان شامل چرم، سفال، سرامیک، دست‌بافته‌های گلیم، جاجیم، نمد، زیورآلات سنتی و سنگ‌های نیمه‌قیمتی و غیره در این بازارچه‌ها به نمایش و فروش گذاشته شده‌اند.

محمدی با اشاره به اینکه بازارچه صنایع‌دستی کاخ مروارید شهر کرج در قالب 100 غرفه دایر شده است، افزود: در این بازارچه 60 غرفه به نمایش و فروش انواع مختلف صنایع‌دستی و 40 غرفه نیز به تولیدات مشاغل خانگی و سوغات استان اختصاص یافته است.

دبیرستاد اجرایی خدمات سفر استان البرز با بیان اینکه بازارچه‌ سیار صنایع‌دستی برای نخستین بار نوروز امسال در شهر کرج راه‌اندازی شد، اظهار کرد: این بازارچه به‌صورت سیار کل ایام تعطیلات نوروز برای فروش و به‌نمایش گذاشتن صنایع‌دستی استان به گردشگران و علاقمندان به صنایع‌دستی در سطح شهر کرج از جمله محوطه کاخ مروارید در گردش است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.