البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
X

حمایت از پایان نامه دانشجویان و طرح‌های نوآورانه در دستور کار قرار است

مدیر مرکز نوآوری و فناوری‌های نوین شرکت آپتوس ایران از حمایت پایان نامه دانشجویان و طرح‌های نوآورانه در راستای همکاری با دانشگاه‌ها خبر داد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، سعید بزرگمهر در حاشیه دومین رویداد استارتاپی البرز که در این شرکت برگزار شد، با اشاره به سابقه ۴۰ ساله این مجموعه‌ به خبرنگاران گفت: حدود ۳ سال است که در زمینه دانش بنیان فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم و موفق شده‌ایم تا با همکاری پارک علم و فناوری البرز مرکز نوآوری صنعت ساختمان و بتن راه اندازی کنیم.

مدیر مرکز نوآوری و فناوری‌های نوین شرکت آبتون ایران با اشاره به اینکه در این مرکز از ایده و طرح‌های فناورانه حمایت کافی صورت خواهد گرفت، ادامه داد: در این راستا مشاوره به صاحبان ایده، تخصیص فضا و امکانات در اختیار آن ها قرار خواهیم داد و این افراد به صندوق نوآوری و شکوفایی وصل خواهند شد تا از دیگر حمایت‌های مالی نیز برخوردار شوند.

این مقام مسؤول گفت: حمایت از پایان نامه دانشجویان و طرح‌های نوآورانه این قشر در راستای همکاری با دانشگاه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد که در این راستا همکاری با دانشگاه علم و صنعت، امیرکبیر، علم و صنعت، خوارزمی و دانشگاه آزاد قابل ذکر است، در این میان برخی دانشجویان نیز به صورت مستقل مراجعه می‌کنند.

بزرگمهر با اشاره به اینکه در این مرکز نوآوری طی ۲ سال گذشته پایان نامه سه دانشجو مورد حمایت قرار گرفت، اضافه کرد: ۲ طرح نیز منجر به صنعتی سازی شد. یکی از طرح‌ها سبک دانه‌های بازیافتی و دیگری پوشش آب گریز است که به صورت پایلوت نیز اجرایی شده است؛ ۲ طرح دیگر نیز در سال جاری دریافت کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری گفت: با توجه به توسعه علوم مهندسی و توسعه سریع علم و دانش در حوزه های مواد و مهندسی ساخت و عمران؛ اگر شرکت‌ها از فناوری های نوین استفاده نکنند و به محصولات نوین ساختمانی روی نیاورند از دایره رقابت حذف خواهند شد. 

وی گفت: در پی حمایت سال‌های اخیر از شرکت‌های دانش بنیان شرایط صادرات نیز فراهم شد اما با توجه به سخت بودن صادرات بتن و حجیم بودن محصولات؛ نگاه صادرات دانش فنی داشتیم برای مثال با همکاری ستاد نانو و معاونت علمی ریاست جمهوری چند سفر به خارج از کشور انجام شد چراکه هدف ما توسعه دانش فنی و صادرات این دانش است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.